Previous Page  15 / 19 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 15 / 19 Next Page
Page Background

Формирование требований к характеристике впрыскивания высокооборотного дизеля…

Инженерный журнал: наука и инновации

# 3·2017 15

нические решения. В частности, можно использовать форсунку с до-

полнительным регулирующим сечением в распылителе.

Работа выполнена при поддержке Минобразования и науки РФ в

рамках темы 2015-14-579-0052-002 «Разработка инновационных

конструкций и средств расчетных исследований высоконапорной

топливной аппаратуры с перспективными техническими показате-

лями» (уникальный идентификатор ПНИ RFMEFI57715X0114).

ЛИТЕРАТУРА



Desantes J.M., Benajes J., Molina S., Gonz

à

lez C.A. The modification of Fuel

Injection Rate in Heavy-Duty Diesel Engines. Part 1: Effects on Engine Per-

formance and Emissions.

Applied Thermal Engineering

, 24:2701–2714, 2004.



Zhao H., ed.

Advanced Direct Injection Combustion Engine Technologies and

Development. Vol. 1: Gasoline and Gas Engines

. Woodhead Publishing Limi-

ted and CRC Press LLC, 2010.



Грехов Л.В., Денисов А.А., Старков Е.Е. Впрыскивание дизельного топ-

лива под давлением до 400 МПа.

Национальная ассоциация ученых,

2015,

№ 8 (13), ч. 1, с. 24–28.



Ziegler G. Euro 4 and Beyond — Role of Diesel Fuel Injection Systems.

SIAT

Conference

, 2005, 9 p.



Luckhchoura V.

Modeling of injection-rate shaping in diesel engine combus-

tion. Doctor's Degree Dissertation.

Aachen, 2010, 133 p.



Grzeschik P., Laumen H.-J. FEV HiFORS: A new passenger car Diesel injec-

tor with continuous rate shaping for 2500 bar injection pressure.

Combustion

Engines

, 2014, 157 (2), pp. 36–44.



Whitelaw J.H., Payri F., Arcoumanis C., Desantes J.-M. Thermo- and Fluid

Dynamic Processes in Diesel Engines 2.

Selected papers from the THIESEL

2002 Conference

. Valencia, Spain, 11–13 September 2002.



Carbonell D., Oliva A., Perez-Segarra C.D. Implementation of Two- Equation

Soot Flamelet Models for Laminar Diffusion Flamelets.

Combustion and

Flame

, 156 (3), 2009, pp. 621–632.



Fink C., Drescher M., Rabe R., Harndorf H. Hydraulic measures to improve

common-rail injection system performance — Impact of injection rate shaping

on emissions of a medium speed diesel engine.

CIMAC Congress

. Shanghai,

China, May 13–16, 2013.



Kuleshov A.S., Grekhov L.V. Multidimensional Optimization of DI Diesel En-

gine Process Using Multi-Zone Fuel Spray Combustion Model and Detailed

Chemistry NO

x

Formation Model.

SAE Tech. Pap. Ser

., 2013, no. 2013-01-0882.



Grekhov L., Mahkamov K., Kuleshov A. Optimization of Mixture Formation

and Combustion in Two-stroke OP Engine Using Innovated Diesel Spray

Combustion Model and Fuel System Simulation Software.

SAE Intern. Tech.

Pap. Ser

., 2015, no. 20159328, 14 p.



ISO 8178-4–2013. Двигатели внутреннего сгорания поршневые. Измере-

ние выброса продуктов сгорания

.

Ч. 4: Испытательные циклы для двига-

телей различного применения на установившихся режимах

. Москва,

2014, 23 с.



Tanabe K., Kohketsu S., Nakayama S. Effect of Fuel Injection Rate Control on

Reduction of Emissions and Fuel Consumption in a Heavy-Duty Direct-

Injection Diesel Engine.

SAE Paper,

2005, no. 2005-01-0907.