Формирование требований к характеристике впрыскивания высокооборотного дизеля…
Инженерный журнал: наука и инновации
# 3·2017 15
нические решения. В частности, можно использовать форсунку с до-
полнительным регулирующим сечением в распылителе.
Работа выполнена при поддержке Минобразования и науки РФ в
рамках темы 2015-14-579-0052-002 «Разработка инновационных
конструкций и средств расчетных исследований высоконапорной
топливной аппаратуры с перспективными техническими показате-
лями» (уникальный идентификатор ПНИ RFMEFI57715X0114).
ЛИТЕРАТУРА
Desantes J.M., Benajes J., Molina S., Gonz
à
lez C.A. The modification of Fuel
Injection Rate in Heavy-Duty Diesel Engines. Part 1: Effects on Engine Per-
formance and Emissions.
Applied Thermal Engineering
, 24:2701–2714, 2004.
Zhao H., ed.
Advanced Direct Injection Combustion Engine Technologies and
Development. Vol. 1: Gasoline and Gas Engines
. Woodhead Publishing Limi-
ted and CRC Press LLC, 2010.
Грехов Л.В., Денисов А.А., Старков Е.Е. Впрыскивание дизельного топ-
лива под давлением до 400 МПа.
Национальная ассоциация ученых,
2015,
№ 8 (13), ч. 1, с. 24–28.
Ziegler G. Euro 4 and Beyond — Role of Diesel Fuel Injection Systems.
SIAT
Conference
, 2005, 9 p.
Luckhchoura V.
Modeling of injection-rate shaping in diesel engine combus-
tion. Doctor's Degree Dissertation.
Aachen, 2010, 133 p.
Grzeschik P., Laumen H.-J. FEV HiFORS: A new passenger car Diesel injec-
tor with continuous rate shaping for 2500 bar injection pressure.
Combustion
Engines
, 2014, 157 (2), pp. 36–44.
Whitelaw J.H., Payri F., Arcoumanis C., Desantes J.-M. Thermo- and Fluid
Dynamic Processes in Diesel Engines 2.
Selected papers from the THIESEL
2002 Conference
. Valencia, Spain, 11–13 September 2002.
Carbonell D., Oliva A., Perez-Segarra C.D. Implementation of Two- Equation
Soot Flamelet Models for Laminar Diffusion Flamelets.
Combustion and
Flame
, 156 (3), 2009, pp. 621–632.
Fink C., Drescher M., Rabe R., Harndorf H. Hydraulic measures to improve
common-rail injection system performance — Impact of injection rate shaping
on emissions of a medium speed diesel engine.
CIMAC Congress
. Shanghai,
China, May 13–16, 2013.
Kuleshov A.S., Grekhov L.V. Multidimensional Optimization of DI Diesel En-
gine Process Using Multi-Zone Fuel Spray Combustion Model and Detailed
Chemistry NO
x
Formation Model.
SAE Tech. Pap. Ser
., 2013, no. 2013-01-0882.
Grekhov L., Mahkamov K., Kuleshov A. Optimization of Mixture Formation
and Combustion in Two-stroke OP Engine Using Innovated Diesel Spray
Combustion Model and Fuel System Simulation Software.
SAE Intern. Tech.
Pap. Ser
., 2015, no. 20159328, 14 p.
ISO 8178-4–2013. Двигатели внутреннего сгорания поршневые. Измере-
ние выброса продуктов сгорания
.
Ч. 4: Испытательные циклы для двига-
телей различного применения на установившихся режимах
. Москва,
2014, 23 с.
Tanabe K., Kohketsu S., Nakayama S. Effect of Fuel Injection Rate Control on
Reduction of Emissions and Fuel Consumption in a Heavy-Duty Direct-
Injection Diesel Engine.
SAE Paper,
2005, no. 2005-01-0907.